top of page
  • אסנת קדמי

שכפול רקע נכון בעיצוב אלבומים דיגיטליים

לעולם העיצוב הגרפי הגעתי בזכות האהבה שלי לפוטושופ. כן, זאת היתה ההתחלה של הכל. הגעתי כי רציתי ללמוד את הפוטושופ יותר לעומק, ואז "על הדרך" למדתי עוד תוכנות ועולם חדש ונפלא נגלה בפני. אבל הכל התחיל מהפוטושופ.


את שיעורי הפוטושופ אני זוכרת בתור "ואהו" אחד גדול. עולם חדש של יכולות טכניות שנגלה בפני. אחד השיעורים היה עריכה של תמונה ע"י העתקה של חלקים ממנה במטרה להאריך את הרקע. או כמו שאני אוהבת לקרוא לזה - שכפול רקע. אני זוכרת שהמורה לימד אותנו את הטריק לעשות את זה נכון - אי אפשר סתם לשכפל, לעשות "פייד אאוט" לחלקים שישתלבו אחד בשני וזהו. כשעושים את זה בצורה הזאת אפשר לראות בבירור שהרקע חוזר על עצמו. צריך לעשות את זה בצורה חכמה - שהרקע שיצרנו יראה "חדש", או יותר נכון להגיד, חלק מהתמונה המקורית.


בעבודה באלבומים דיגיטליים אני עושה את השכפולים האלה על בסיס יום יומי, וכמעט בכל דף בסגנון העיצוב המלא - בעיצוב הזה יש תמיד תמונה שממלאת את הרקע כולו, והתמונות לא בגודל או בקומפוזיציה הנכונה על מנת למלא את הדף כולו. אז החוכמה היא לשכפל את החלק הנכון, להדביק אותו, לעשות את ה"פייד אאוט" של המעבר החלק ואז לעבוד על החלק הזה - לעשות בו שינויים קטנים שיבטלו חזרות (לדוגמה, אם יש עצים, ורואים שזה אותו עץ כל הזמן, אז לטשטש חלקים ממנו, אולי למחוק אותו לגמרי או להדביק לו כמה ענפים נוספים, העיקר שיראה שונה).

לפעמים אין ברירה אלא לשכפל חלקים שרואים בהם גם חלקים מהגוף של האנשים (בתמונות משפחה לדוגמה) - במקרים כאלו הסוד הוא למקם את התמונות הקטנות יותר מעל החלק המשוכפל, לשים לב אילו חלקים מציצים בין המסגרות, ובחלקים האלה לטפל, להסתיר אותם ע"י גורמים אחרים דוממים שבתמונה - להכפיל את הדשא, את העצים, את הכיסאות וכדומה.

התוצאה מושלמת כאשר מסתכלים על התמונה הגדולה שממלאת את כל הדף ולא שמים לב בכלל שמדובר בתמונה שעברה מניפולציה כלשהי כדי שתתאים בגודלה.


רוצים להתרשם מסגנונות העיצוב שלי? מוזמנים לבקר בדף האלבומים הדיגיטליים, או ליצור איתי קשר לקבלת דוגמאות.


בלוג העיצוב של אסנת קדמי

bottom of page