top of page
  • אסנת קדמי

כמה תמונות לבחור לאלבום הדיגיטלי מכל חלק בחתונה?

בואו נדבר רגע על כמות התמונות באלבומי חתונה.


זה מתחיל בחלוקה מאוד פשוטה - אלבום של 30 דפים זה 200 תמונות, אלבום של 35 זה 250 תמונות. אבל אז זוגות שואלים אותי, בצדק, כמה תמונות לבחור מכל חלק מהחתונה. וכאן מתחיל החישוב האמיתי.


אני אוהבת לתת את דרך החישוב הבאה:


לכל שלב מהחתונה יש ממוצע של תמונות בדף. פלוס מינוס כמובן. כך שאתם יכולים לקחת את החישוב הזה, כאשר אתם יודעים את כמות התמונות הגלובלית שנכנסת לכם באלבום, ולחשב על פיו כמה דפים אתם רוצים להקדיש לכל שלב.


* חלק המקדימים: בדפים האלה ממוצע התמונות הוא 4-5 לדף. שימו לב שמדובר בדפים עם כמות תמונות קטנה יחסית, כך שאם תבחרו הרבה מהם, זה יתפוס הרבה דפים מהאלבום.


* צילומי משפחה: כל צד מקבל דף אחד להורים, דף אחד לאחים/אחיות (אלא אם יש הרבה ואז זה שני דפים) ודף אחד לסבים וסבתות. אם יש דודים ודודות שהצטלמתם וחשוב לכם גם להכניס - זה עוד דף אחד. קחו את זה בחשבון כאשר אתם בוחרים תמונות לדפים האלה - כל התמונות עם ההורים יכנסו בדף אחד (!) וכן הלאה. אם תבחרו הרבה תמונות - הדפים יצאו צפופים.


* כתובה / כיסא כלה: הכתובה בדרך כלל מקבלת דף אחד, אז זה 4-6 תמונות. החלק של כיסא הכלה מקבל בדרך כלל 3 דפים - דף אחד שהכלה חוגגת עם החברות ומצטלמת עם המשפחה, דף אחד שהחתן בא לכסות אותה, ודף אחד אחרי שהחתן הולך לחופה והכלה מתפללת ומקבלת ברכות. כמות התמונות בדף אחד כזה הוא 4-6.


* קבלת פנים: במידה ואין בחתונה שלכם את שלב כיסא הכלה אלא קבלת פנים כללית, אפשר לחשב 8-10 תמונות לדף.


* חופה: הממוצע בדפים האלה הוא 6 תמונות בערך. החלוקה המועדפת היא - דף כניסה לחופה של החתן והכלה, דף עם תמנות של תחילת החופה ושתיית הכוסות הראשונות, דף טבעת, דף כתובה, דף שבירת כוס וחיבוקים ונשיקות.


* ריקודים: דפי הריקודים הם הצפופים ביותר. דף "רגיל" יהיה עם 9-10 תמונות, וזה יכול להגיע עד 14-16 תמונות לדף. כמו שאני תמיד אומרת - אם אתם רוצים להכניס יותר תמונות, עדיף שאלו יהיו מהריקודים כי אותם קל יותר לצופף.


* צילומי זוגיות / משפחה אחרי החתונה - צילומי זוגיות מקבלים ממוצע של 4-5 תמונות לדף, כמו המקדימים, צילומי משפחה אני תמיד משתדלת לסכם בדף אחד, גג שניים אם יש הרבה.


קיבלתם סחרחורת? מובן בהחלט. אבל אל תתרגשו. תנשמו עמוק. עכשיו זה מאוד פשוט - תעשו את המיון הראשוני של התמונות שאתם רוצים שיכנסו לאלבום, ואז תבדקו כמה דפים אתם "בונים" אתם, לפי החלוקה לשלבי החתונה. סביר להניח לדוגמה שתגלו שבחרתם יותר מדי מתמונות המקדימים, והכמות שבחרתם "תבלע" חצי אלבום. אז אתם יודעים עכשיו שאתם צריכים לצמצם את כמות התמונות בחלק הזה. וכך הלאה בכל שאר החלקים.


זאת כמובן לא נוסחה מדויקת, אבל היא כן יכולה לעזור מאוד לבחור את התמונות בצורה האופטימלית ביותר לאלבום :-) רוצים להתרשם מסגנונות העיצוב שלי? מוזמנים לבקר בדף האלבומים הדיגיטליים, או ליצור איתי קשר לקבלת דוגמאות.



בלוג העיצוב של אסנת קדמי

bottom of page