top of page
  • אסנת קדמי

למה חשוב לשים לב בעיצוב אלבום דיגיטלי - #1

שמחה לפתוח רשמית את הפינה החדשה "נקודות חשובות לשים לב אליהן כשמעצבים אלבום דיגיטלי". והיום, הנקודה הראשונה שלנו, שהיא בעצם אחד מכללי הברזל של עיצוב אלבום דיגיטלי...

1. לא למקם פרצופים של אנשים בקו האמצע!

האלבום הכי פופולרי בשנים האחרונות בעיצוב אלבומים הינו אלבום שטוח, שזהו בעצם אלבום שנפתח פתיחה מלאה של 180 מעלות, בלי הקיפולים פנימה בחיבור בין העמודים, שאנחנו מכירים מחוברות וספרים.

מצד אחד, זה משדרג פלאים את עיצוב האלבום. אפשר למקם תמונה אחת מרכזית לרוחב כל האלבום (שני עמודים צמודים) ולהנות מהמשכיות עיצובית נהדרת לעין המתבונן. אבל, עדיין יש לנו את הקו הזה באמצע בו האלבום נסגר ונפתח, ואסור להתעלם ממנו. בדיוק בקו הזה נוצרים קפלים קטנים אשר בעוד שבהסתכלות מהירה לא מפריעים לעין להנות מהעיצוב הנרחב, הסיפור הוא אחרת כאשר הם נופלים על פנים של אנשים. זה יכול להיות מאוד מבאס, כי לפעמים יש את התמונה המושלמת למיקום באמצע העיצוב, אבל יוצא שקו האמצע נופל בדיוק על פנים של מישהו. ואז או שאפשר לנסות ולשחק עם הזזה קצת לפה ולשם, או שצריך להחליף לתמונה אחרת. זאת גם נקודה שמעצבי אלבומים נתקלים בה מדי פעם מול לקוחות, כאשר מבקשים מאיתנו בסבב תיקונים להחליף תמונה מסויימת וזה לא אפשרי בגלל שהתחלופה תגרום לקו האמצע ליפול על פנים. אז תזכרו - קו האמצע. הוא קיים שם.


בלוג העיצוב של אסנת קדמי

bottom of page